Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. Вижте нашата политика за бисквитките повече тук.Приемам

Нови възможности на пазара за фермерското сирене и кашкавал

Търговската верига МЕТРО даде силен старт на втората вълна от инициативата „Отгледано с грижа в България“ за малки производители на млечни продукти - сирена и кашкавали.
 
 
В продължение на стратегията си за насърчаване на производителите на фермерски храни компанията организира среща на двадесет фермери със специалния гост от Италия - професор Джампаоло Геярин от италианската фондация Едмунд Мах в Тренто, която се занимава с изследвания в областта на земеделието, хранителната обработка и устойчивото развитие. Той е специалист по производство на фермерски сирената и консултант за новите регламенти на ЕС за млечни храни.
 
Професор Геярин запозна производителите с тънкостите в производството на сирене от непастьоризирано мляко и с ползите от внимателния подбор на правилни температурни режими при съхранението на суровото мляко и неговата преработка. Всяка фермерска храна има собствен неповторим вкус. Тя носи аромата на природата в региона и отпечатък от грижите и вниманието, което стопанинът е вложил при отглеждането на животните, обясни гостът по време на дегустациите.
 
 
Какви съвети даде професор Геярин на фермерите, участници в МЕТРО Академия?
 
„Това, което бих им предложил и посъветвал, е да уважават животните. Да ги хранят така, както трябва да се храни едно преживно животно. Да се използва преди всичко произведен от тях фураж. Да са загрижени и да уважават благосъстоянието на животното. Така че първичната ни суровина – млякото, ще бъде с добър процес на преработка. В сиренето ще премине добрата ни работа, която е в първоначалния етап от отглеждането на животното. Тя ще се отрази и в крайния продукт. Доста е трудна и усилена работата на тези, които отглеждат животни“, каза Джампаоло Геярин.
 
Дългосрочната стратегия на МЕТРО „Отгледано с грижа в България“ дава възможност на български производители да намерят сигурен пазар на своята продукция у нас и даже в чужбина. В много случаи обаче регионалните продажби са по-изгодни за стопаните.
 
Участниците в МЕТРО Академията научиха полезни детайли за фината настройка на своя подход в бизнеса.
 
 
„Малките производители не могат да мислят да изнасят тяхната продукция в Германия например, защото всяка стъпка увеличава разходите, а пък ако производителят иска да има все пак възвръщаемост, тези стъпки трябва да бъдат възможно най-кратки. Вярно е, че към днешна дата и малките производители работят с такава търговия и с онлайн продажби. Така че производството и търговията на място – толкова много са инструментите, които съществуват в днешно време, така че не трябва да се изключва никаква възможност“, коментира професор Геярин.
 
Семейството на Танер Шахин има мандра в силистренското село Искра от 1994 г. Всеки пети килограм сирене или кашкавал, произведени там, се изнасят в Европа. Предприятието вече работи в партньорство с МЕТРО.
 
„Ползите със сигурност са много. Идеята е да стигнем до повече хора и да покажем наистина качествени продукти, които произвеждаме. А и смятам, че хората като цяло вече започнаха да търсят нещо наистина качествено, нещо наистина отгледано с грижа и с любов. Общо взето успяваме да достигнем до повече клиенти. Успяваме да докажем чрез МЕТРО, че произведените от нас продукти са качествени, понеже МЕТРО наистина имат високи изисквания и благодарение на техните високи изисквания, благодарение на вярата на клиента към тях това се пренася и към нас“, каза Танер Шахин.
 
Във втората фаза от развитието на „Отгледано с грижа в България“ е селекцията на регионални доставчици на сирена и кашкавали за магазините на търговската верига. 
 
18-годишният Георги Мутафчиев от Банско е най-младият участник в МЕТРО Академията. Неговото семейно стопанство отглежда местни породи кози и е сертифициран биопроизводител.
 
„За нас МЕТРО е голяма стъпка напред в разрастването на нашата търговска мрежа. Ние предимно работим с бутикови малки магазини и със средноголеми специализирани супермаркети за биохрани. Установяването на контакт с МЕТРО би било една чудесна възможност да увеличим популяризацията на нашите продукти и съответно те да достигнат до по-широка аудитория, понеже това е една марка, която е наистина разпознаваема сред хората и за нас това ще бъде определен бонус“, каза младият фермер.
 
 
Работата на МЕТРО с българските фермери по програмата „Отгледано с грижа в България“ започна стъпка по стъпка през 2017 г. Отначало компанията намери надеждни партньори сред производителите на плодове и зеленчуци. Добрият прием от професионалните клиенти на МЕТРО разшири продуктовия хоризонт към месото, млечните продукти, пчелния мед и други автентични и качествени български храни.
 
„Ако говорим за по-малките, при тях основното предимство е, че там производството е с по-малък мащаб, не е толкова голям капацитетът. Но от друга страна е абсолютно проследяемо, защото от животните, от мястото, където те се хранят, до млякото, до продукта, всичко е произведено на 100% в България, което е фактически и нашата цел“, обясни Екатерина Кирилова от отдел „Млечни продукти и био“ на МЕТРО.
 

Успяват ли българските фермери да отговорят на високите изисквания на МЕТРО за качеството?

 
„Наистина нашите изисквания са високи, но те в никакъв случай не са някакви изключителни. Основно те се основават на това, което изисква Българската агенция по безопасност на храните. Ние на това стъпваме. Това е нашата база. Другото ни изискване е да има постоянство на качеството. Защото ние слагаме стикера на „Отгледано с грижа в България“ върху продуктите на всички фермери. С това и МЕТРО дава своята гаранция към потребителите, своето обещание дава на потребителите, че те винаги тук ще намират постоянно и високо качество“, допълни Екатерина Кирилова. 
 
Проектът на МЕТРО „Отгледано с грижа в България“ е съвместен заедно с Министерството на земеделието и храните за подпомагането на местните производители и за връщане на автентичния български вкус. Позитивните отзиви от клиентите дават увереност на екипа на МЕТРО, че върви в правилната посока на устойчиво развитие в партньорство с фермерите.
 

 

© 2019 Всички права запазени. Позоваването на Фермер.БГ е задължително!

Коментирай

0 Коментара

Все още няма коментар!