Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. Вижте нашата политика за бисквитките повече тук.Приемам

Най-големият губещ от търговската война между САЩ и ЕС

На 12 април търговският представител на САЩ обяви, че страната разглежда въпроса за въвеждането на допълнителни тарифи върху европейските продукти с обем около 21 млрд. долара, пише DairyNews.

Европа отказва да договаря със САЩ експорта на земеделски стоки

Списъкът с продукти обхваща също така 33 млечни стоки, в това число масло, кисело мляко и сирене на стойност над 1 млрд. долара. В същото време износът на американски млечни продукти в ЕС не превишава сумата от 100 млн. долара.

В отчета на Rabobank се казва, че макар износът в САЩ да е неголям процент европейско производство, повишените тарифи създават победители и губещи в новата търговска война.

При всички положения повишаването на митата ще понижи конкурентоспособността на европейските стоки на американския пазар. От това ще спечелят страните, които не влизат в ЕС – това са Австралия, Нова Зеландия, Швейцария и Канада.

Най-значителните загуби в случай на въвеждане на повишени мита ще понесат ирландските производители на мляко – целият им внос на масло и сирене попада под ударите на новата политика.

Повишени тарифи има за 96% от сирената, внасяни от Франция, Испания, Великобритания и за 75% от тези от Дания и Германия. С повишено мито ще бъдат облагани и 50% от сирене, внасяно от Италия.


 

© 2019 Всички права запазени. Позоваването на Фермер.БГ е задължително!

Коментирай

0 Коментара

Все още няма коментар!